پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5292
-
الف
+

«استشهادی برای خدا» از آی‌فیلم پخش می‌شود

فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا»(1386) به کارگردانی علیرضا امینی، پنجشنبه شب از شبکه آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود.

فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا»(1386) به کارگردانی علیرضا امینی، پنجشنبه شب از شبکه آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود.

فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا» روایتگر داستان پیرمردی به نام فتحی است که راه‌بان قدیمی قطار است و احساس می‌کند در روزهای پایانی زندگی‌اش قرار دارد. او به روستای زادگاه خود بازمی‌گردد و در تلاش است تا اتفاقات گذشته را جبران کند و طبق یک سنت قدیمی درصدد جمع‌آوری استشهادی برای خداست؛ استشهادی که به او کمک می‌کند تا قدری آسوده‌تر این دنیا را ترک کند.

این فیلم به کارگردانی علیرضا امینی ساخته شده  است و بازیگران نام‌آشنایی چون جمشید هاشم‌پور، محسن تنابنده، احمد مهرانفر و سروناز مستوفی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

امینی، کارگردان جوان فیلم «استشهادی برای خدا»، در سال ۱۳۷۹ به نگارش و کارگردانی فیلم «نامه‌های باد» پرداخت و موفق شد تا سیمرغ بلورین بهترین اثر هنر و تجربه از جشنواره‌ی فیلم فجر را از آن خود کند.

او همچنین کارگردانی و نویسندگی فیلم‌هایی نظیر «كنار رودخانه» (۱۳۸۲)، «زمان می‌ایستد» (۱۳۸۴)، «فقط چشم‌هاتو ببند» (۱۳۸۵)، «استشهادی برای خدا» (۱۳۸۶)، «انتهای خيابان هشتم» (۱۳۹۰) و «دلتا ايكس» (۱۳۹۴) را در کارنامه‌ی هنری‌اش دارد.

فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا» پنجشنبه، پنجم اسفندماه، ساعت 21:00 از شبکه آی‌فیلم فارسی پخش و در ساعت‌های 5:00 و 13:00 روز جمعه تکرار می‌شود.

لازم به ذکر است پس از پخش این فیلم، دکتر محمد صادقی در برنامه «کافه‌فیلم» با علیرضا امینی کارگردان این اثر به گفت‌و‌گو می‌نشیند.

ب س/ط ه

نظر شما
ارسال نظر